Gratis Verzending en Retour Thuiswinkel waarborg

IPcam-shop is aangesloten bij ThuisWinkel-waarborg

Retouren & garantie

Retour bij bedenktijd

Wanneer u als consument iets aanschaft bij een webwinkel geldt een wettelijke bedenktijd van 14 dagen na ontvangst van het product (''Wet koop op afstand''). Binnen deze periode mag u de koop terugdraaien en het product terugzenden, mits in goede staat, compleet. Het binnenshuis aansluiten en testen van een camera is dus geen probleem echter de camera mag dus niet gebruiksporen vertonen of bijvoorbeeld buiten zijn opgehangen hetgeen beschadigingen laat zien op de camera beugel. Wij hanteren gratis retoursturen u krijgt van ons een PostNL (NL) of UPS (BE) label per mail gestuurd nadat u een retour heeft aangemeld. We willen u vragen voor het retourneren een RMA aan te maken en zorgt u bij het verzenden dat de zending goed verpakt en voorzien is van ons retourlabel en het RMA formulier. Zie voor info hoe een Retourmelding aan te maken hieronder.

Let op, voor zakelijke aankopen geldt de 'Wet koop op afstand' niet.  

Retour bij garantie

Op alle artikelen heeft u 2 jaar fabrieksgarantie, mits anders aangegeven (zie de beschrijving bij het product). Mocht een artikel binnen twee jaar na aankoop defect raken dan krijgt u, nadat u het defecte artikel aan ons heeft toegezonden, uw camera gerepareerd retour of indien reparatie niet mogelijk is krijgt u een vervangend exemplaar opgestuurd. U betaalt alleen de verzending van het defecte item en wij betalen de verzending van het vervangend product (let op: val- en/of waterschade valt hier uiteraard niet onder).

Retour of garantie (RMA) aanmelden via onze site

We willen u vragen voor het retourneren een RMA aan te maken via uw account en onze website en zorgt u bij het verzenden dat de zending goed verpakt en voorzien is van ons retourlabel van PostNL (NL) of UPS (BE) welke u ontvangt na het aanmaken van de RMA (retourmelding) .

Indien u geen account heeft gebruik dan de volgende link om uw RMA aan te melden: klik hier

 

Uitgebreide informatie m.b.t. herroepingsrecht:

Retouren en herroepingsrecht

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.
De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.

Download het volgende modelformulier om uw herroeping eenvoudig in te dienen : Modelformulier_Herroeping

 

Gevolgen van de herroeping

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen.

U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. 

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en het werking van de goederen vast te stellen.

Voor verdere informatie zie de algemene voorwaarden.

 

Annulering

Zo lang uw bestelling niet verzonden is kunt u deze eenvoudig en uiteraard kosteloos annuleren. Neem hiervoor even contact met ons op. Nadat uw bestelling is verzonden kan deze uiteraard nog wel geretourneerd worden.

 

Klachten

Heeft u een klacht?

Neem dan contact met ons op via e-mail (contactformulier), brief of fax, dan zullen we alles in het werk stellen om de klacht op te lossen. U ontvangt van ons binnen maximaal 5 werkdagen een inhoudelijke reactie betreffende uw klacht.

Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Of u kunt terecht bij het Europese ODR platform: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

Garantie

Voor al onze producten geldt de wettelijke garantie, wat wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. IPcam-shop.nl  garandeert dat de te leveren zaken voldoen aan de gebruikelijke eisen en normen die daaraan kunnen worden gesteld en vrij zijn van welke gebreken ook.

Bij een mankement aan of klacht over het door u bestelde product kunt u per mail of telefonisch contact met ons opnemen. We kijken dan eerst of het probleem direct te verhelpen is, zo niet, dan sturen we u een e-mail met retour instructies. U kunt het defecte product dan aan de hand van die instructies naar ons retourzenden. Na ontvangst van het product kijken wij het na en repareren of vergangen het indien nodig. Slechts in het geval dat wij het product niet zelf kunnen repareren of vervangen wordt het product naar de fabrikant doorgestuurd.

loading   Bezig met laden...

Back to top